Reklama

Blog | Pavel Novák

Milujeme Paříž

Kdo by Paříž nemiloval. Byl jsem v ní několikrát a chci se s Vámi podělit o své dojmy, dát Vám tipy k návštěvě i upozornit na to, co tady za moc nestojí. Každopádně nejdřív se sem musíme dostat a nejrychlejší, a dá se říci i nejlevnější možností jsou nízkonákladové letecké společnosti.

Nevýhodou je, že nízkonákladové společnosti létají na letiště Beuvais nedaleko Paříže a cesta do centra města stojí nemálo peněz. Nakonec jsem našel informace na webu vparizi.cz, kde mají celkem pěkně popsáno, jak se ze všech pařížských letišť dostat do centra města co nejlevnější cestou.

Cestovali jsem dva, já plus manželka a chtěli jsme si Paříž užít dosyta. Cena za cestu z letiště byla pro oba 25 EUR, což je víc, než kdybychom letěli přímo na letiště Charles De Gaulle, ale na druhou stranu ceny letenek na CDG se pohybují kolem zmiňovaných 4000 Kč, takže jsme ušetřili.

Ubytování:

Reklama

V čechách nám nabízeli ubytování za ceny přes 1500 kč za noc. Je mi jasné, že si chtějí české cestovní kanceláře vydělat, ale tahle částka mi přišla moc. Paříž je jedno z nejdražších měst v Evropě, ale přes hostelworld.com se mi podařilo sehnat na červen ubytování na noc za 500 kč i se snídaní a ještě jsme měli soukromý pokoj, nechtěli jsem se tlačit spolu s dalšími studenty třeba po 10, ale to je u těchto typů pokojů běžné.

Po příjezdu do hostelu nás mile překvapilo, že recepční mluví plynule anglicky. O francouzích vždy platilo, že nechtějí mluvit jinak, než v rodném jazyce, ale v Paříži s tím problém nakonec vůbec nebyl.

I za 500 kč byl pokoj čistý, sice se starším vybavením,a le na přespání plně dostačující, na snídani byl vždycky crossaint s mlékem nebo kávou. Ve městě snídaně stojí bez problémů i 1O €, takže taky v pohodě.

Doprava v centru:

Důležité je najít tu správnou jízdenku, protože Paříž je obrovská a projít všechno pěšky se prostě nedá. Naštěstí už i na českých webech o Paříži se dají najít aktuální informace o cenách lístků i s tipy, jaký lístek pořídit, nakonec jsme zvolili Paris Visite, se kterým jsme se dostali i na památky za výrazně nižší ceny a mohli jsme cestovat jak se nám zlíbí.

Pařížské metro má 14 linek, ale vyznat se v něm po chvilce není problém a vše je krásně značené, takže ztratit byste se neměli. Navíc k Paris Visite dostane i přehlednou mapu metra.

Památky:

První věc, kterou jsem chtěli vidět, byla Eiffelova věž. Dominanta Paříže, kterou nejde vynechat! Na rady z čech jsem vyrazili hned ráno a přijeli metrem na stanici Trocadéro. Když na ní vystoupíte a vyjdete z metra, celá věž se před Vámi objeví z čista jasna, porstě nádhera. Z prvu mi nepřišla nijak veliká, ale jak scházíte kolem fontán, pomalu se zvětšuje až do obřích rozměrů. Přišli jsme sem před otevřením a tak jsme nemuseli stát dlouhé řady, které se během chvíle vytvořily. Cena za výstup až nahoru byla přes 12 €, ale ten výhled na Martova pole byl nezapomenutelný. Jediná chyba byla vyjít všechny schody pěšky, což se nám vymstilo později.

Pak jsme vyšli zpátky na Trocadéro a šli směr Vítězný oblouk. Nevěřili byste, kolik tady na kruhovém objezdu kolem oblouku jezdí aut. Řídit tady je trochu o život, naštěstí jsme to nemuseli podstoupit a vydali se směr Champs-Elyseés, které u oblouku začíná.

Václavské náměstí je proti němu jen malý plácek, než jej projdete, dá to nohám docela zabrat. Na bulváru najdete luxusní obchody, je tady i obchůdek od Disneyho, ale jinak bych ho srovnal s Václavákem. Jediný rozdíl je, že tady sem tam narazíte na pouliční divadlo – zajíavý zážitek.

Přes Champs-Elyseés se pomalu dostanete až k Louvre, kde už ás nohy pořádně bolely. Kdyby jsme věděli, zkrátili jsme si cestu metrem. Louvre má nádhernou už stanici metra, ze které dojdete až do vstupu do muzea. Batohy si musíte nechat u vstupu, lidé z EU do 26 let mají vstup zdarma. Je tady hodně nádherný obrazů i soch, ale pokud nejste znalci umění, psousta z nich Vám moc neřekne. My jsem hledali symbol Louvre, Monu Lisu. Bylo u ní snad milion lidí a dostat se k ní je téměř nemožné. Navíc je tady prý vystavena jen kopie a navíc je Mona Lisa dost malý obraz proti ostatním. Návštěva Lovre tak pro nás byla zklamáním a pokračovali jsme dál na ostrv Cité, kde se nachází Notre-Dame.

Katedrála Notre-Dame je nádherná.Před vstupem leží nultý bod, od kterého se měří vzdálenosti v Paříži, vnitřek je úchvatný, ale na výstup na ochoz nebyl čas a ani peníze na vstupné.

Druhý den jsme se hned po ránu vydali za dalším symbolem, Versailles. Ta leží ven z Paříže a dostat se sem jde složitě buď autobusem nebo jednoduše  RER. Díky Paris Visite jsme mohli využít tuhle možnost a nc nás to nestálo. Versailles je z venku nádherné sídlo, ale návštěvu dovnitř nedoporučuji. Je tady příliš mnoho lidí, kteří Vám návštěvu dokáží znechutit. Raději se podívejte do zahrad ´, kde se natáčelo mnoho filmů, jak např. Angelika. Návštěva Versailles zabrala několik hodin, ale přesto stála za to. Na pokoj sme se vraceli naprosto vyřízení.

Další den byl na programu Disneyland. Měl to být odpočinkový den, ale to jsem nevěděli, jak moc budeme nadšení a taky jak je Disneyland rozlehlý. Všechny atrakce nemá smysl vyjmenovávat, ale na webu v Paříži.cz najdete snad všechny atrakce i videem. Nejvíc nás dostal průlet vesmírem. Horská dráha, ze které jsem vyšli se slzami v očích 😀 Vstup do Disneylandu stojí přes 30 EUR, ale s Paris Visite máte zajímavé slevy, takže jsme ji využili hned několikrát. Byli jsme tady jako malé děti. Možná je dobře, že v té dob jsem ještě neměli malé ratolesti, protože za jeden den se celý Disneyland prostě stihnout nedá. Navíc obsahuje dva parky a kdyby jste chtěli jít i do Disney Village, tak 3 dny na návštěvu je asi ideální, my však měli jen jeden.

Další den nám letadlo letělo brzy po obědě, takže jsme navštívili letmo už jen Montmartre s bazilikou Sacré-Coeur a sešli k Moulin Rouge a museli jsme azat zase na autobus do Beauvias.

V Paříži jsem strávili nádherné 3 dny, za které jsem nestihli téměř nic, proto pokud si budete plánovat výlet do Paříže, myslm, že minimum je 5 dní, aby jste stihli celé centrum s Invalidovnou, zámek Vincenness, moderní čtvrť a další památky. Až po návratu jsem hledal další informace a podařilo se mi najít kompeltní seznam památek na webu http://www.vparizi.cz a zjistil jsem, kolik věcí jsme vůbec nestilhli, takže další dovolená v Paříži se právě plánuje.

Celkové výdaje na jídlo, ubytování, vstupy včetně Disneylandu a letenky byla na jednoho 6000 kč, takže myslím, že se vyplatí plánovat a vynechat autobusové zájezdy, se kterými stejně skoro nic v Paříži nestihnete. Paříž je prostě nádherná, užijte si ji!!!